Pages

Saturday, May 21, 2011

Perjalanan Yg ....

21hb(sabtu): Aku naik bas express **s***** pada pukul 11.30
gelabah jgk sbb masa tu dah terlewat
Hmm dipendekkan cite,dari seremban,aku sampaila
ke puduraya..

Seperti sebelum ni aku dah agak dah mesti
bas berhenti lama spt sebelum ni sbb aku pernah naik
sebelum ni

Jadi aku pun amikla kesempatan meronda2 PUDURAYA
yg serba baru tu..mmg cantikla jgk
dan pengurusannya pun nampak mcm cekap.

Dijadikan cite,aku sampai puduraya kul 12,
dan aku bertolak dari sana kul 2!
Fuh sabar jgk masa tu sbb biasala mcm tu

Sbb tu aku xsuka bas yg terus direct ke destinasi ni
sbb lama kene tunggu.
ada bas2 tertentu je yg bagus

Aku pun bertolak la dan tiba2,bas TU pun
dgn suka hatinya singgah di slim river untuk
MAKAN..hadoi kat situ pun dah abis byk masa
dah nak dekat sejam!
xpe masih sabar lg

sampai plak di Ipoh,bas singgah plak
di medan gopeng..fuh lg la
meletihkan aku menunggu! Dah la
sebelum tu trafic jem masa kat plaza TOL!

Emm aku suka bas plusliner sbb
bas ni terus je ke destinasi,ibarat memahami
situasi penumpang berbanding dgn bas yg aku naik ni

Yg aku xtahannya,kitorg ni sbg penumpang
kene plak tunngu lg satu bas sbb
dia nak amik penumpang tu masuk
ke dlm bas yg aku naik!
Huh! leth giler menunggu tu.
dahla dari pudu lg kene tunggu berejam!

Aku tgok ada sorg mamat dlm bas
ni pun muka mcm BENGANG je,berkerut2 keningya
tgok muka si DREBAR,huhu

Haa dipendekkan cite,ni lg satu,cuba bygkan.
kebetulan ayah aku punn balik dari pudu dan naik
bas kul 3 iaitu bas plusliner dan aku bertolak
kul 2..

Nak tau,bas ayah aku boleh potong
bas aku di TAPAH sedangkan aku yg bertolak
dulu..Dan yg bestnya ayah aku yg sampai
dulu kat kg hampir sejam lebih awal!!

Hadoi nak ckp byk pun xguna
fikir2la sendiri.
Perjalanan yg aku amik total
sumenye ialah 7 JAM!!

SEKIAN

0 comments:

Post a Comment